Aby w pełni korzystać z serwisu należy się zarejestrować. Można to zrobić TUTAJ
Zapraszamy także na Forum
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!
Strona Główna · Poradniki · Download · Forum · Linki · FAQ Grudzień 12 2017 18:41:02
Zobacz Temat
cod2mod - Jedyny polski portal wyłącznie nt. tworzenia map i modów do Call of Duty 2 | Poradniki | Błędy i wątpliwości
Autor Winda - Nie jedzie
~AchtungPL
Użytkownik

Dodane dnia 21-11-2010 00:54
Ok, a więc zrobiłem windę, ogółem wszystko tak jak w poradniku.
Scompilowałem mapkę, odpalam, a tam przy windzie pisze że mam nacisnąć F. Jednak winda nie jedzie.
Może źle zrozumiałem poradnik, ale czy czasem nie mam w pliku tekstowym wpisać swoich współrzędnych gdzie ma jechać winda?
Czy może to jest tak jak w przypadku teleportów, że powinna być linia łącząca windę z punktem docelowym?
Po prostu nie wiem. Prosiłbym o pomoc!
AchtungPL dodał/a następującą grafikę:


Edytowane przez AchtungPL dnia 21-11-2010 00:56
18912838 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 22-11-2010 19:47
Powiem wprost. Może ciebie to zdziwi, ale to może być cokolwiek. Coś mogłeś przez przypadek źle wstawić, może zapomniałeś o czymś - to są najczęstsze przyczyny.

Sprawdź po kilka razy czy wszystko dobrze zrobiłeś. Jak nic nie znajdziesz - może wstaw tutaj swój cały skrypt ( jeżeli wkleiłeś mp_elevator.gsc identyczny jak w artykule, możesz wkleić tylko swój skrypt mp_bidon.gsc ). Jak nie będę mógł niczego znaleźć, być może błąd jest na mapie? Jeżeli nie chcesz jej pokazywać, co jest zrozumiałe, to mam jeszcze inny pomysł w zanadrzu. Co do pytania odnośnie współrzędnych - oczywiście, jak winda będzie za daleko wychodziła albo wchodziła w podłogę, konieczna będzie zmiana wartości. Ale póki u ciebie winda w ogóle się nie rusza, możesz sobie to na razie odstawić na bok smiley

Z kolei jeżeli chodzi o te łączenie windy z punktem docelowym. Jeżeli tak zrobisz, skrypt który jest w artykule w ogóle go nie wychwyci i to zupełnie zignoruje. Trzeba by w tym celu napisać nowy skrypt.

Jak masz jeszcze jedno pytanie, wal śmiało.

A, i skasowałem zdublowany temat na forum, chyba nie masz nic przeciwko smiley Pozdrawiam


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
~AchtungPL
Użytkownik

Dodane dnia 22-11-2010 22:08
hm dzieki.dobra. to teraz wszystko posprawdzam może coś się sklei bo na razie cienko idzie.nie że jestem jakimś pro maperem ale mapki juz nie raz robiłem z tymi skryptami jednak ta winda nigdy mi nie wychodzi jakby co bardzo sorry za błędy, ale przysypiam już.
18912838 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
@explo32wunderwaffe
Super Administrator

Dodane dnia 25-11-2010 22:24
Czy zrobiłeś odpowiedni skrypt w pliku .gsc? W poradniku jest przykład i są tam wpisane przykładowe wartości określające, jak ma przemieszczać się winda.

w linijkach:
trig waittill ("trigger");
elevator movez (250,7,1.9,1.9);
elevator waittill ("movedone");
wait(1);
elevator movez (-250,7,1.9,5);
elevator waittill ("movedone");

Liczba 250 to przykładowa odległość (wysokość) na jaką ma się poruszać winda w jedną i w drugą stronę.



Edytowane przez explo32wunderwaffe dnia 02-01-2012 23:42
3212459 explo32wunderwaffe lukaszu www.usmc-clan.tk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
~AchtungPL
Użytkownik

Dodane dnia 26-11-2010 23:22
ej kombinowalem troszkę z trigerami i gdy wpisywalem wartości to w pewnym momencie od trigera wyszło niebieska linia do mojej windy. czy to dobrze ?;D
18912838 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 27-11-2010 16:20
Ani dobrze, ani źle. Oznacza to tyle, że wartość klucza "targetname" jednego obiektu jest taka sama jak klucza "target" drugiego. Póki ich klucze będą zgodne z tymi z artykułu, nic nie powinno się stać złego. Dobrym nawykiem jest jednak trzymanie jako-takiego porządku na mapie i "skasowanie" tego połączenia.

PS. Taki efekt połączenia strzałką można osiągnąć wciskając klawisz "W" na klawiaturze, więc nie zdziw się jak przez przypadek ci się taka pojawi po jego wciśnięciu smiley


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
@explo32wunderwaffe
Super Administrator

Dodane dnia 06-12-2010 23:26
działa ci już ta winda czy masz jeszcze jakieś problemy?


3212459 explo32wunderwaffe lukaszu www.usmc-clan.tk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
~AchtungPL
Użytkownik

Dodane dnia 16-01-2011 22:38
nie ta winda nie działa i nigdy nie zadziała. ;p dlatego staram się omijać to teleportami i schodami smiley
18912838 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 17-01-2011 20:09
Ja bym tam się tak szybko nie zniechęcał. Skoro nie możesz znaleźć błędu, to możesz na szybkiego pokazać tą mapę i skrypty ( np. gdzies uploada dać ), wtedy bym szybko sprawdził co jest nie tak. Z tymi błędami to jest zazwyczaj tak, że są bardzo upierdliwe ale jak człowiek już je zauważy to sam się z nich będzie śmiał smiley Pozdrawiam


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
~AchtungPL
Użytkownik

Dodane dnia 20-01-2011 02:00
okey postaram się wrzucić mapke tylko dokończe, tylko teraz mam nowy problem.scompilowałem mape; pliki wrzucilem do iwd, wszystkie gsc i arena jest, ale jednak COD2 nie widzi mojej mapki podczas startu servera. gdy próbuje uruchomić mapę w compile tools dostaję wiadomość:
Error during initialization:
script runtime error
(see console for details)
(file 'maps/mp/gametypes/_callbacksetup.gsc', line 10)

Chryste już mnie powoli wkurzają te błędy, a jeszcze niedawno wszystko było ok ;( może coś wiecie o co kaman?
18912838 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Winda - Nie jedzie
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 20-01-2011 16:53
Spróbuj sobie wyrobić nawyk uruchamiania mapy w trybie developer. Co to znaczy? Za każdym razem przed uruchomieniem mapy wpisz do konsoli: 'developer 2' ( bez apostrofów ), wtedy w konsoli będzie trochę dokładniej błąd opisany.

Co do problemu z tym, że CoD2 nie widzi mapy ... pojawia się po prostu komunikat w konsoli w stylu 'Can't find map mapa.d3dbsp'? Czy może inaczej się to objawia? Szczegóły proszę smiley


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Skocz do Forum: