Aby w pełni korzystać z serwisu należy się zarejestrować. Można to zrobić TUTAJ
Zapraszamy także na Forum
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!
Strona Główna · Poradniki · Download · Forum · Linki · FAQ Maj 23 2017 08:50:10
Zobacz Temat
cod2mod - Jedyny polski portal wyłącznie nt. tworzenia map i modów do Call of Duty 2 | Pomoc | Pomoc z CoD2 Radiant
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Textures->usage->usage
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 20-09-2010 19:32
Co do tego czołgu, to tak, to jest mój tutorial i ... on już jest od dłuższego czasu na forum ;> poszukaj sobie ;P I nie, nie będzie działał pod MP - nie jest to niestety możliwe do wykonania, silnik stawia pewne ograniczenia w tej kwestii.

decal - można to przetłumaczyć jako "nalepka". Lista tekstur 'decal' jest w Textures > Locale > decal. Ich cel jest dosyć oczywisty - wzbogacają teksturę jednolitego brusha, np. odkruszony tynk na ścianie, jakiś wybuch w ziemi, brud na ścianie, drogi i mnóstwo innych. Żeby wstawić decala na brusha, wystarczy że stworzysz zwykłego brusha który wszędzie jest oklejony teksturą nodraw_decal. Z jednej strony weź teksturę decal i "przyłóż" tego brusha do drugiego tak żeby decal się nakładał z inną teksturą. W edytorze będzie to tak jakby "migało", ale w grze będzie ładnie i czytelnie wyglądało smiley

trigger - jeżeli nie wiesz co to jest, to nie musisz wiedzieć - jest ściśle związany ze skryptowaniem i dodaje funkcjonalności mapom. Można to przetłumaczyć jako "spust" - reaguje przede wszystkim ( ale nie tylko ) na gracza, np. kiedy wejdzie w jakiś obszar, trigger jest uaktywniony i jakaś oskryptowana sekwencja jest odtwarzana ( np. jakieś głosy za drzwiami, jakiś wybuch itp. smiley ). Taka na przykład "łapka" na HUDzie pojawia się właśnie przez triggera, a raczej jeden z jego rodzajów - jak gracz wtedy wciśnie klawisz [UŻYJ], coś się stanie ciekawego ;D I takie właśnie triggery z reguły okleja się tą właśnie teksturą żeby łatwo było je odróżnić od "zwykłego" brusha.

portale - są ściśle związane z optymalizacją mapy - mapę dzielisz na "sekcje", dzięki czemu silnik renderuje tylko te sekcje które gracz widzi, pomijając te ukryte np. za jakimiś domkami czy czymś innym. Jeżeli masz jakąś małą mapę to nie musisz się z tym bawić - portale to bardziej przy większych mapach się stosuje i to dopiero na sam koniec. Tekstur tych używa się własnie definiując wspomniane sekcje - są to brushe oteksturowane tymi dwoma teksturami.

To tyle chyba ;D Mam nadzieję że coś rozjaśniłem smiley


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
~Smile
Użytkownik

Dodane dnia 21-09-2010 16:57
Kurcze.. chyba się musimy umówić na naukę smiley smiley
Im bardziej poznaje tego radianta, tym mniej rozumie.
Może dobrym pomysłem było by współdzielenie pulpitu w programie skype... pokazałbyś mi kilka trików smiley
Edytowane przez explo32wunderwaffe dnia 21-09-2010 20:33
4687197 www.codbrothers.co.uk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
@explo32wunderwaffe
Super Administrator

Dodane dnia 21-09-2010 20:33
Heh czyli przydałyby się jakieś filmiki, bo widzę, że niektórzy ciężko rozumieją tekst pisany smiley


3212459 explo32wunderwaffe lukaszu www.usmc-clan.tk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
^Tomalla
Administrator

Dodane dnia 21-09-2010 21:33
Tu nie chodzi i zwykły tekst pisany tylko o moje wypociny niestety. Nie moja wina że nie potrafię ładnie "opowiadać"

Co do filmików jako-takich to pomysł ciekawy; gorzej jednak z wykonaniem, chyba że komuś chce się montować taki filmik smiley


=-.-=-.-=-.-=-.-=-.-=
Stary wyjadacz CoD2
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
@explo32wunderwaffe
Super Administrator

Dodane dnia 22-09-2010 22:54
jeśli masz czas i chęci, to możesz mi w poradniku dopisać opisy do tekstur smiley


3212459 explo32wunderwaffe lukaszu www.usmc-clan.tk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
~Smile
Użytkownik

Dodane dnia 23-09-2010 12:02
Tu nie chodzi o tekst pisany ale chciałbym zobaczyć proces tworzenia takiej nawet prostej mapki (np. takiej co mamy w poradnikach) na własne oczy, potem było by z górki. na tę chwilę przygotowuję sobie prefaby do mojej mapki, ale niedługo będę potrzebować trochę więcej informacji...
Edytowane przez explo32wunderwaffe dnia 28-09-2010 17:24
4687197 www.codbrothers.co.uk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
@explo32wunderwaffe
Super Administrator

Dodane dnia 28-09-2010 17:25
Czy wystarczyłby zwykły filmik z pokazanym robieniem mapy, bez żadnego głosowego komentarza?



Edytowane przez explo32wunderwaffe dnia 28-09-2010 17:25
3212459 explo32wunderwaffe lukaszu www.usmc-clan.tk Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Textures->usage->usage
~Smile
Użytkownik

Dodane dnia 29-09-2010 04:37
jasne
4687197 www.codbrothers.co.uk Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 2 z 2 < 1 2
Skocz do Forum: